Σελίδες

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013

ΜΑΝΗ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΟΝΙΜΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ


Ανάσες ανάπτυξης για τη Μάνη

Τη διάθεση 3,3 εκ. ευρώ για το δρόμο Μηλέα – Παναγία Γιάτρισσα, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενέκρινε στην τελευταία του συνεδρίαση το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου.
Μερικές φορές η επικαιρότητα μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε και να ξεφεύγουμε απο την σημερινή μίζερη πραγματικότητα,όπως τώρα  σε αυτή τη χρονική συγκυρία, όταν η ανακοίνωση αρκετών σημαντικών έργων στην αγαπημένη μας Μάνη, μας κάνει να πιστεύουμε ότι κάποιες θυσίες  δεν πάνε χαμένες
Εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης για τη Μάνη προσφέρει ο υπό κατασκευή δρόμος 
Μηλέα – Παναγία Γιάτρισσα αφού πλέον η Ανατολική και η Δυτική Μάνη συνδέονται και μέσω του ορεινού τους όγκου με αποτέλεσμα πέραν της ενίσχυσης του θρησκευτικού τουρισμού να προσθέτουν στην φαρέτρα τους άλλη μια πανέμορφη και προσβάσιμη διαδρομή
 
«Συνδέει τη Μεσσηνία με τη Λακωνία μέσω του ορεινού όγκου», είπε ο αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Π. Αλευράς*  και σχολίασε: «Θα βοηθήσει μεν το θρησκευτικό τουρισμό, αλλά θα βελτιωθεί και η επισκεψιμότητα» της περιοχής.
Αυτό το έργο σε συνδυασμό:
Με το έργο σύνδεσης της Μέσα Μάνης με το Γύθειο (οι 114 στροφές  Γύθειο -Αρεόπολη θα μειωθούν στο ελάχιστο)   ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
και το έργο διάνοιξης ενός βασικού επαρχιακού δρόμου που θα παρακάμψει τα χωριά της Προσηλιακής Μάνης ΧΕΙΜΜΑΡΑ, ΛΟΥΚΑΔΙΚΑ,ΦΛΟΜΟΧΩΡΙ και θα βγει στη Ζουδα θα κάνουν την Μάνη να ανασάνει και να μπεί στον δρόμο της ανάπτυξης.   ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
 ΠΡΙΝ
 ΜΕΤΑ
 
Επίσης συνεχίζονται τα έργα στο Ακρογιάλι Αβίας με αντικείμενο την προστασία της ακτής από τη διάβρωση. Ο χώρος μεταξύ των προβόλων, όπως προβλεπόταν , έχει μπαζωθεί με σκοπό τη δημιουργία παραλίας. Η παραλία αγνώριστη, μπορεί πλέον να φιλοξενήσει τραπέζια καταστημάτων.
Στις προσχώσεις, προβλέπεται ανάπλαση και σε δεύτερη φάση. 
Το έργο ξανάρχισε με γρήγορους (υπήρξε διακοπή το Καλοκαίρι), 4 από τους 7 κάθετους προβόλους είναι έτοιμοι, ενώ εργασίες γίνονται για την αποπεράτωση των 5ου και 6ου στη βόρεια πλευρά
Το χειμώνα πλέον το Ακρογιάλι δε θα ξαναζήσει στιγμές κινδύνου με τους ισχυρούς  ανέμους, που έφερναν τα κύματα στον παραλιακό δρόμο και απειλούσαν τα σπίτια. 
Είναι έργο, προϋπολογισμού 4.850.000 ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ του ΕΣΠΑ.
Αυτά τα έργα έπρεπε να έχουν γίνει αρκετα χρόνια πρίν αλλά "κάλλιο αργά παρά ποτέ" λέει ο λαός μας
Επίσης αναβαθμίζεται το κέντρο υγείας στο Γύθειο.  ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
 
 
*(Ο κ. Αλευράς, ήταν πρώτος σε ψήφους Περιφερειακός Σύμβουλος Μεσσηνίας) είναι γέννημα  θρέμμα Μεσσήνιος, καταγόμενος από τον Αετό Μεσσηνίας.
Γεωπόνος γιά πολλά χρόνια στη Μεσσηνία γνώρίζει άριστα την περιοχή και τα προβλήματα της και πρέπει να αναγνωρίσουμε με χαρά μας ότι έχει παράγει σημάντικό έργο από τον Ιούλιο του 2011,που κατέχει την θέση του αντιπεριφερειάρχη.
Σκοπός του από τότε που ανέλαβε να ανεβάσει την Μεσσηνία από τη χαμηλή θέση που κατείχε στον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας.
Είναι από τα πρόσωπα που ξεχωρίζουν στον αυτοδιοικητικό χάρτη απαραίτητα  για την ανάπτυξη της περιφέρειας.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

 

GREEK SURNAMES

Παρασκευή, 11 Οκτώβριος 2013, 17:12
 Σήμανση ως μη αναγνωσμένο Σήμανση αυτού του μηνύματος
Από: 
"GREEK SURNAMES" <nikos@detsis.gr>
Προς: 
l.tzeferakos@yahoo.gr

GREEK SURNAMES


Posted: 11 Oct 2013 03:19 PM PDT
Posted: 11 Oct 2013 01:06 AM PDT
Η δηλωση του επάγγελματος η ενος αξίωματος , γρήγορα καθιερώθηκε ως επώνυμο , καθώς διευκόλυνε την διάκριση ατόμων με το ίδιο όνομα σε κλειστές ιδίως κοινωνίες.----
Τα επαγγελματικά ονόματα εμφανίζονται ήδη από τα αρχαία χρόνια (Αιπολός , Βουκόλος , Ακέστωρ <γιατρός> , Ναυπηγός , και πολλαπλασιάζεται στα βυζαντινά χρόνια :Αμπελάς , Λαχανάς ,Ζωναράς ,Καμπανάρης , Γραμματικός ,Παλαιολόγος <που ασχολείται με τα παλιά>. Μια μεγάλη κατηγορία βυζαντινών επαγγελματικών ονομάτων περιλαμβάνει ονόματα κοσμικών και εκκλησιαστικών αξιωμάτων :Δομέστικος ,Δούκας , Λογοθέτης , Νοταράς , Σχολάριος <σωματοφύλακας του αυτοκράτορα>.
Αρκετά από τα βυζαντινά επαγγελματικά που προσδιορίζουν εκκλησιαστικά αξιώματα διατηρήθηκαν έως σήμερα είτε ως αξιώματα είτε ως επώνυμα χάρη στην εκκλησιαστική παράδοση :Δομέστιχος ,Έξαρχος ,-άκος , -ίδης , -όπουλος , Ευταξίας (ο επί <της ευταξίας> της εκκλησίας).Τα πιο συνηθισμένα παραγωγικά επιθήματα για τον σχηματισμό των νεοελληνικών επαγγελματικών είναι τα -άρης και ας.
- άρης:Αρκουδάρης ,Γελαδάρης.
-ας Ασβεστάς, Βαγενάς (βαρελάς).
Τα περισσότερα από τα ξένα επαγγελματικά που πέρασαν στη γλώσσα μας έχουν τούρκικη καταγωγή:Αλμπάνης και Ναλμπάνης (nalbant πεταλωτής) .
Ορισμένα από τα επαγγελματικά τουρκικής προέλευσης δηλώνουν αξίωμα:Βεζίρης , Δερβέναγας , Ζαΐμης , Κεχαγιάς .Το παραγωγικό επίθημα των επαγγελματικών τουρκικής αρχής είναι το -τζής /-τσής (-ξής ) ,Αλτιντζής -όγλου ,(altinci χρυσοχόος), Πεσμαζόγλου (pestamalci κατασκευαστής και πωλητής πετσετών μπάνιου).
Από τα ξένα επιθέματα επαγγελμάτων εκπροσωπούνται με περιορισμένα παραδείγματα τα ιταλικά -iere (Καροτσιέρης ,Κασιέρης , Μπαρμπέρης.κλπ) και -oro (Σπαγγαδόρος).
 

 ===================================

GREEK SURNAMES

Τετάρτη, 9 Οκτώβριος 2013, 17:12
 Σήμανση ως μη αναγνωσμένο Σήμανση αυτού του μηνύματος
Από: 
"GREEK SURNAMES" <nikos@detsis.gr>
Προς: 
l.tzeferakos@yahoo.gr

GREEK SURNAMES






Posted: 09 Oct 2013 10:39 AM PDT




Μας ακολουθεί σε όλη μας τη ζωή σαν σκιά και συχνά μας χαρακτηρίζει. Ο λόγος για το επίθετό μας, που μπορεί να προέρχεται από ένα παρατσούκλι κάποιου προγόνου μας, πολλά, πολλά χρόνια πριν…

Το όνομα και το επίθετο αλλά και ο τόπος καταγωγής μας, δεν χρησιμεύουν μόνο στην αναγνώρισή μας αλλά και στην κοινωνική μας τοποθέτηση μέσα στο ευρύτερο σύνολο, που επινόησε άλλοτε δηκτικούς και άλλοτε ευφυείς χαρακτηρισμούς για να μας ξεχωρίζει.

Κάλλιο να σου βγει το μάτι…

Και αν όλα αυτά σας φαίνονται τρελά, σκεφθείτε πως τα περισσότερα επίθετα δεν είναι παρά εξευγενισμένα παρατσούκλια που μετατράπηκαν σε αξιοπρεπή ονόματα με την πάροδο των χρόνων.

Το παρατσούκλι-παρωνύμιο-παρασουσούμι-παραγκώμι-παρανόμι στιγματίζει ανεξίτηλα τα «θύματά» του που δεν μπορούν να αντιδράσουν στη σφοδρή επίθεση.

Χαρακτηριστικά του σώματος και του προσώπου, συνήθειες ή προτιμήσεις, επαγγέλματα και τόποι καταγωγής χρησιμοποιούνται κατά κόρον ως «στοιχεία ταυτότητας» σε μικρές κοινωνίες όπου όλοι γνωρίζονται με όλους σε τέτοιο βαθμό ώστε ακόμη και οι προσωπικές τους προτιμήσεις να γίνονται γνωστές και να αποτελούν το βασικότερο χαρακτηριστικό τους.

Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου παρατσούκλια προέρχονται από τα χρόνια του Βυζαντίου (Πωγωνάτος, Τραυλός), από τα σλαβικά (Μπέλος: άσπρος), τα βλάχικα (Γκίζας: μυζήθρα), τα εβραϊκά (Σαμψών: μικρός ήλιος) και από διάφορες ξένες γλώσσες κατακτητών.

Σήμερα, ένα γελοίο όνομα που προέρχεται σίγουρα από παρατσούκλι αποτελεί κατά κάποιον τρόπο ένα μειονέκτημα για τον κάτοχό του, που καταφεύγει είτε σε πλήρη αλλαγή του είτε σε παράφρασή του προκειμένου να επανακτήσει το χαμένο του κύρος. Ένα τέτοιο όνομα έχει διαπιστωθεί ότι είναι ικανό ακόμη και να ανακόψει τη σταδιοδρομία του κατόχου του, που διστάζει κάθε φορά που πρέπει να συστηθεί στους νέους συνεργάτες του.

Οι Αθηναίοι και οι «άλλοι»

Το δριμύ και καυστικό παρατσούκλι-που μετατράπηκε αργότερα σε επώνυμο- άνθησε από τον 19ο αιώνα, όπου ήταν ήδη φανερός ο ανταγωνισμός μεταξύ «αυτοχθόνων» και «ετεροχθόνων». Με σύμμαχο τα λαϊκά στρώματα και τις μικρές κοινωνίες των χωριών, το παρατσούκλι απόκτησε διαστάσεις επιδημίας στη δεκαετία του 1950, όταν η Αθήνα αποτελούσε τη «γη της επαγγελίας» για χιλιάδες επαρχιώτες που αναζητούσαν μια καλύτερη τύχη.

Το σύνθημα «Έξω οι βλάχοι από την Αθήνα» βρήκε οπαδούς στα πρόσωπα των γηγενών Αθηναίων, που έβλεπαν τις ρίζες της καταγωγής τους να ξεριζώνονται βίαια από τις ορδές των επαρχιωτών που ενώ τους μιμούνταν σε τρόπους και εμφάνιση, ωστόσο τους αποκαλούσαν περιφρονητικά «Αθηναίους».

Παλιές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου αντανακλούν ακόμη και σήμερα το στερεότυπο του «πρωτευουσιάνου» που χλευάστηκε από τους «πονηρούς και καπάτσους» επαρχιώτες. Το κομψό ή το υπερβολικά μοντέρνο ντύσιμο , οι ευγενικοί τρόποι αλλά και οι εξωφρενικές απαιτήσεις (π.χ. μπάνιο μέσα σε μπανιέρα και όχι σε σκάφη…) χαρακτήριζαν τους δυστυχείς Αθηναίους που έκαναν αμέσως αισθητή την παρουσία τους σε ένα χωριό.

Και αν η Αθήνα προκαλούσε τη χλεύη αλλά και τον φθόνο των επαρχιωτών, κάτι ανάλογο συνέβαινε και ανάμεσα στις επαρχιακές πόλεις που ανταγωνίζονταν μεταξύ τους, επινοώντας τα πιο αιχμηρά παρατσούκλια.

Αυστριακοί (οι Βολιώτες), Κοπέλια-Βρακοφόροι-Μουστακαλήδες-Σύντεκνοι (οι Κρητικοί), Βλάχοι (οι Θεσσαλοί και οι Ρουμελιώτες), Γκάγκαροι (οι Αθηναίοι), Καλαμαράδες (οι Έλληνες για τους Κύπριους), Κουμπάροι (οι Κύπριοι για τους Έλληνες), Μαουνιέρηδες (οι Πειραιώτες), Παγουράδες και Πλακουτσοκέφαλοι (οι Γιαννιώτες), Σακαφλιάδες (οι Τρικαλινοί), Σαρδελάδες (οι κάτοικοι της Πρέβεζας), Σκορδάδες-Σκορδία (οι Τριπολιτσιώτες και η Τρίπολη αντίστοιχα), Σούρδοι-Σουρδία (οι κάτοικοι της Κοζάνης και η Κοζάνη αντίστοιχα), Σύκα (οι Καλαματιανοί), Κατωαυλακιώτες (οι Πελοποννήσιοι λόγω του ότι βρίσκονται γεωγραφικά κάτω από το «αυλάκι», δηλαδή τον Ισθμό της Κορίνθου) και Πανωαυλακιώτες (οι Στερεοελλαδίτες).

Ο «Ψηλός», ο «Μπουλντόζας» και τα άλλα παιδιά…

Οι πολιτικοί ανέκαθεν βρίσκονταν στο στόχαστρο της καυστικής και άνευ ορίων σάτιρας. Εμφανισιακά ή άλλα χαρακτηριστικά τους έδωσαν αφορμές για ποικιλότροπα σχόλια και τους στιγμάτισαν με παρατσούκλια που χρησιμοποιούνται ευρέως ακόμη και από τον Τύπο, που δεν διστάζει να υποδαυλίζει την παραφιλολογία των παρατσουκλιών.

Έτσι, λοιπόν ποιος δεν θυμάται τις συχνές αναφορές του Τύπου στον Μιλτιάδη Έβερτ με το παρατσούκλι ο «Μπουλντόζας», στον Ηλία Τσιριμώκο, «ο Κατεψυγμένος», στον Στέλιο Παττακό, « ο Γόπας» λόγω της εμμονής του να μην πετιούνται οι γόπες στα πεζοδρόμια επί χούντας, στον Κώστα Σημίτη, « Ο Κινέζος», στον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, «ο Ψηλός», στο Δημήτρη Αβραμόπουλο, «ο Καγκελάκιας», στον Κωνσταντίνο Καραμανλή, «ο Φρυδάς» και ούτω καθεξής…

Γαύροι-Βαζέλες: σημειώσατε Χ

Το ποδόσφαιρο αποτελεί έναν πρώτης τάξεως χώρο για να ευδοκιμήσουν τα παρατσούκλια και ο χλευασμός. Ο άκρατος φανατισμός, η βία και το προαιώνιο μίσος μεταξύ των αντιπάλων εκδηλώνονται μέσα και έξω από τα γήπεδα, στα πολύχρωμα πανό αλλά και στις πολεμικές ιαχές των φιλάθλων, οι οποίοι απαγγέλουν ρυθμικά συνθήματα που περιέχουν τα «κοσμητικά» επίθετα: Βάζελοι, Γαύροι, Χανούμια, Βούλγαροι, Σκουλήκια και άλλα τέτοια κολακευτικά…

Μετάθεση στη Μποχαλία…

Ο στρατός επίσης δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από τα δίχτυα των παρατσουκλιών. Προσπαθώντας ν’ απαλύνουν τον πόνο της «εξορίας», οι φαντάροι χαρακτηρίζουν ορισμένες περιοχές με βάση το (μαύρο) χιούμορ. Έτσι λοιπόν, μην απορήσετε αν ο γιος σας, σας ανακοινώσει πως μετατίθεται στην Γκασμαδία (Λέσβος), στην Γκατζολία (Θράκη) ή στην Μποχαλία (Κως). Αν σας μιλήσει για τους φίλους του τους «Τσαμπίκους», θα καταλάβετε πως βρίσκεται στη Ρόδο, ενώ οι Ούριοι θα το συντροφεύουν στη Σάμο! Μην ψάχνετε μάταια τον χάρτη αν μάθετε πως πήρε μετάθεση στην «Ουγκάντα». Σε απλά «φανταρίστικα» ελληνικά εννοεί ότι θα περάσει το υπόλοιπο της θητείας του στη Σάμο…

Πες μου το όνομά σου, να σου πως ποιος είσαι…

Μη νομίζετε όμως πως μόνο η καταγωγή μας αποκαλύπτει πολλά για τις συνήθειες ή τον χαρακτήρα μας. Ακόμη και το ίδιο το επώνυμό μας κρύβει έντεχνα ένα μεταμφιεσμένο παρατσούκλι που με λίγο ψάξιμο μπορεί να μας φανερώσει πολλά.

Εν αφθονία συναντάμε επώνυμα-παρατσούκλια στη Ρούμελη και την Άμφισσα ενώ σπανιότερα τα χρησιμοποιούν οι Μωραϊτες. Τα περισσότερα επώνυμα έχουν τις ρίζες τους σε τουρκικές λέξεις (όπως π.χ. της υπογράφουσας που το πρώτο συνθετικό είναι «καρά» =μαύρο) ενώ στα Επτάνησα και την Κρήτη, τα επώνυμα είναι απαλλαγμένα από τουρκικές επιρροές, έχουν όμως ιταλικές ρίζες.

Σπάνια είναι τα επώνυμα με βαλκανικές ρίζες, ενώ γαλλική είναι η επιρροή αρκετών κυπριακών επωνύμων. Ο Ανδρέας Καλαντζάκος, «έψαξε» ιδιαίτερα το θέμα και συγκέντρωσε τα αποτελέσματα της έρευνάς του σε ένα βιβλίο με τίτλο «Ονόματα-επώνυμα-παρατσούκλια» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Ελεύθερη σκέψη». Από το βιβλίο αυτό και εμείς πήραμε τις πληροφορίες για τις εξηγήσεις κάποιων (όλων θα ήταν πρακτικά αδύνατο) επιθέτων που παραθέτουμε στη συνέχεια. Αν ανάμεσα σε αυτά ανακαλύψετε και το δικό σας και δεν σας ικανοποιεί η πραγματική σημασία του-παρακαλώ να το αντιμετωπίσετε με χιούμορ.

Άλλωστε, ως γνωστόν, τους φίλους-ευτυχώς-τους διαλέγουμε μόνοι μας, οι συγγενείς όμως και τα ονόματά μας αποτελούν προίκα μας δια βίου. Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα του Ανδρέα Καλαντζάκου για το τι σημαίνουν οι ρίζες των πιο γνωστών ελληνικών επιθέτων, τα πράγματα έχουν ως εξής:

-Αϊβαζής: κλητήρας (τουρκικά:
ayvaz)

-Αργέντης: ασημένιος (ιταλικά:
argento)

-Ασλάνης: το λιοντάρι (τουρκικά:
aslan)

-Βεάκης: ο μπέης, ο κύριος (τουρκικά:
bey)

-Βέγγος: το φαρμακερό φυτό (περσικά:
benk)

-Βογιατζής: ο μπογιατζής (τουρκικά:
boyaci)

-Βοναπάρτης: η καλή μερίδα (ιταλικά:
buono parte)

-Βουγιουκλάκη: η μεγάλη (από το τούρκικο
buyuk)

-Γαρμπή: η δύση (αραβικά:
garb)

-Γκερέκου: πρέπει (τουρκικά:
gerek)

-Δαφέρμος: ο βέβαιος, ο σταθερός (ιταλικά:
da fermo)

-Δεληγιάννης: ο Τρελός Γιάννης (τουρκικά:
deli)

-Ζαϊμης: ο εισπράκτορας φόρων (τουρκικά:
zaim)

-Ζαλμάς: ο πρόστυχος (τουρκικά:
calma)

-Ζαμπούνης: ο καχεκτικός, ο αδύναμος (τουρκικά:
zabun)

-Ζολώτας: το χρυσάφι (ρωσικά:
zoloto)

-Ζορμπάς: ο άτακτος, ο ταραξίας (τουρκικά:
zorba)

-Ιωαννίδης: αυτός που πήρε την χάρη του Θεού (εβραϊκά:
yohannou)

-Καβάφης: ο αδέξιος (τουρκικά:
kavaf)

-Καζαντζάκης: ο χαλκωματάς (τουρκικά:
kazanci)

-Κάλβος: ο φαλακρός (λατινικά:
calvus)

-Καμμένος: η πέτρα (σλάβικα:
kamen)

-Καραγκιόζης: ο μαυρομάτης (τουρκικά:
Karagöz)

-Καραμανλής: αυτός που κατάγεται από την Καραμανία (τουρκικά:
karamanli)

-Καρατζάς: το ζαρκάδι (τουρκικά:
karaca)

-Καρατζαφέρης: η καμήλα (τουρκικά:
kara cafer)

-Κατράκης: ο μοιραίος (αραβικά:
kaderi)

-Κεντέρης: η λύπη (τουρκικά:
keder)

-Κοεμτζής: ο χρυσοχόος (τουρκικά:
kuyumcu)

-Κούγιας: ο πεταλωτής (σλάβικα:
kuja)

-Λιάνη: δένω (γαλλικά:
liane)

-Μακαρέζος: το καρούλι (τουρκικά:
makara)

-Μαρής: ο τρελός (αρβανίτικα:
mari)

-Ματσούκα: το ρόπαλο (λατινικά:
maxuca)

-Μπαϊρακτάρης: ο σημαιοφόρος (τουρκικά:
bayraktar)

-Μπότσαρης: το βαρελάκι (από τους Βένετους:
bozza)

-Μπουρνάζος: ο μυταράς (τουρκικά:
burnaz)

-Νάκας: ο ελαιογράφος (τουρκικά:
nakkas)

-Νταϊφά: η ομάδα, το σωματείο (αραβικά:
taife)

-Ντενίση: η θάλασσα (τουρκικά:
denis)

-Πεχλιβάνης: παλαιστής (τουρκικά:
pehlivan)

-Ρακιντζής: αυτός που φτιάχνει ή πίνει τσίπουρο (τουρκικά:
raki)

-Σαντίκος: ο πιστός φίλος (τουρκικά:
sadik)

-Σελιμάς: υγιής (τουρκικά:
selim)

-Σεφέρης: το ταξίδι (τουρκικά:
sefer)

-Σιμιτζής: αυτός που φτιάχνει και πουλάει κουλούρια (τουρκικά:
simitci)

-Σκαρμούτσος: πάσσαλος (ιταλικά:
scarmo)

-Τόκας: πόρπη (τουρκικά:
toka)

-Τρίμης: παλληκάρι (αρβανίτικα:
trim)

-Τσουκαλάς: ο μεγάλος τέντζερης (ιταλικά:
zuca)

-Φέρτης: ο μοναχός (τουρκικά:
fert)

-Φούντας: η φούντα (ιταλικά: η φούντα, ο θάμνος)

-Φυσσούν: η γοητεία (τουρκικά:
füsun)

-Χαϊκάλης: το όνομα (τουρκικά:
haikal)

-Ωνάσης: ο εραστής (τουρκικά:
oynas
)